Followers

Sabtu, 10 Julai 2010

Hoi!!! Antara MANUSIA dan HAIWAN

Pertama sekali, Hoi!!! AMIRUL ARIF ingin memohon seribu kemaafan kerana sudah hampir seminggu pujangga tidak meng"update" blog ini...Haihh malas betul pujangga ni..hehe bukanlah...pujangga terlampau tensen dek kerana elaun asasi tak masuk lagi..tetapi nak dijadikan cerita, elaun pujangga baru ja dimasukkan , jadi pujangga akan mulakan semula karya di Hoi!!! AMIRUL ARIF...hehe

"Antara MANUSIA dan HAIWAN"...Apa yang membezakan antara manusia dan haiwan?mestilah banyak perbezaannya,antaranya dari segi rupa,susuk tubuh dan bunyi.Pujangga wujudkan post ini kerana hendak kita sama-sama menghayati serta melihat wajah-wajah makhluk ciptaan-NYA di muka bumi ini tatkala masih kecil...Mesti ramai yang teruja nak tengok kan? jom lihat gambar-gambar di bawah ini :





comel sungguh arnab masa kecik kan?                       





 



                                                              Err..pujangga takut kucing so no komen..hehe




     beruang kutub ni lak,kecik-kecik dah muka garang..grr

                                 

 Ini legasi pembiakan anjing laut...(bukan anjing betul-betul taw)



Haishh x sangka gajah kecik-kecik ade rambut             





 



  Ape ni ea?cam pokeball jer..hehe ini baby landak la







I
I
I
I
I
I
I
I
Asik-asik pujangga tunjuk gambar haiwan jer..mana gambar manusia lak???
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
Betul ni nak tengok?
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
Hurmm ini perbuatan MANUSIA atau SYAITAN???

KURANG AJAR!BODOH!LAHANAT! ini yang pujangga rasa bila melihat MANUSIA BERPERANGAI SYAITAN ini..HAIWAN lagi baik dari spesies MANUSIA yang tidak berperikemanusiaan Apakah anak yakni anugerah tuhan ini tidak lagi punya harga di mata si pelaku zina mahupun ibu bapa tidak bertanggung jawab ini???Ingatlah..setiap perkara yang mungkin kita rasakannya sebagai bebanan di dalam hidup ini sebenarnya didambakan oleh insan yang lain...Contohnya, si pembuang bayi ini mungkin merasakan bayi mereka sebagai bebanan serta tidak bersyukur akan kurniaan tuhan...TETAPI pernah tidak mereka terfikir berapa ribu malahan puluhan ribu pasangan yang berpuluh tahun berkahwin secara SAH namun tidak mendapat rezeki yang paling bahagia di dalam sesebuah perkahwinan yakni pewaris ataupun ANAK!!! 

-----KITA PUNYA AKAL NAMUN TIDAK MENGGUNAKAN SEBAIK-BAIKNYA-----

16 Komen Hoi!!!:

Sang Pujangga Utara berkata... [Reply]

apa pendapat anda mengenai post terbaru ni???

RedBoy berkata... [Reply]

sedihnya.. post nih mcm iklan dlm tv9 plak ye.. "Dlm dunia haiwan tiada manusia dalam dunia manusia ada haiwan"

aNiS tHe BumbleBee berkata... [Reply]

sedih tgk anak manusia...

kay-N berkata... [Reply]

huhu..memang bodo laa..baby manusia dh ckup comei kot..isk3..

Mijie berkata... [Reply]

2 ar..sedih tgk manusia bertindak begitu kejam kat zuriat mereka sendiri sedangkan binatang pun sayangkan anak..

eh2..pujangga tkut kucing??..knp ek??

Sang Pujangga Utara berkata... [Reply]

thnxx semua sbb mengomen...

mijie=huhu kantoi...ntahla..pujangga rasa geli bila tgk org pgang badan kucing..fleksible..hehe

padin berkata... [Reply]

salam,
terbaek entri ko, pujangga..

hehe layan je tgk baby binatang tuh, rasa nak gigit, tp bila tang bawah sekali, adehh.. sayu betol hati

bagi la peluang nyawa tu mengenal dunia----sekurang2nya..

Sang Pujangga Utara berkata... [Reply]

terima kasih padin..

yup2 paling kurang berilah bayi x bersalah itu melihat dunia..banyak pusat2 kebajikan boleh membantu..

kenwooi berkata... [Reply]

sad pic at the end =/

ASSOYFINGER67 berkata... [Reply]

aku kalau tengok gambar nie...yg inilah..menyirap jer aku,,,tak tau apa nak cakap....ALLAH...rase nak menangis pun ader...geramnyer...

~ ReD ~ berkata... [Reply]

alamakkk...kes mcm ini yg x leh tahan nak nangis niT____T


Latest Entry : GengBlogger Gathering, Here We Come!

Anda mungkin meminati entry ini <a href='http://journey-of-red.blogspot.com/2010/07/pengakuan-terbuka-aku-curang-pada.html>Pengakuan Terbuka : Aku Curang Pada Kekasihku!</a>

Sang Pujangga Utara berkata... [Reply]

samalah ngn pujangga...
pujangga sedih sangat..sbb pujangga ade 2 bradik jer...agak sunyi..napela dok buang baby...bg parents pujangga pon rasanya ok..x sunyi sgt

rizputra7 berkata... [Reply]

betul tue...binatang juga ada perasaan kasih sayang walaupon tak akal fikiran

AiN Z berkata... [Reply]

ini lah yang di katakan manusia binatang.. haish.. mcm2 lah..

sebelas berkata... [Reply]

kurang ajor lah sapa yang buang anak nie.. * marah*





http://nomborsebelas.blogspot.com/

Hafsah Hell Mee berkata... [Reply]

give me that baby..saya sanggup menjaganya..daripada terbuang macam tuh je..sadis betol nengoknye ='(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...